Σάββας Πόρακος, ο λάτρης της τέχνης

0
287

Γεννήθηκα στην Λεμεσό της Κύπρου το 1969.
Ασχολούμαι με την ζωγραφική από τα παιδικά μου χρόνια.
Σπούδασα ζωγραφική στην Σχολή Καλών Τεχνών Θεσ/νίκης από το 1989-1995
με δάσκαλο τον Δημήτρη Κοντό.
Από το 1998 εργάζομαι ως εκπαιδευτικός Καλλιτεχνικών μαθημάτων στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ασχολούμαι περισσότερο με το σχέδιο σε χαρτί σε σχέση με την ζωγραφική με λάδι σε καμβά.Και έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς όλα τα υλικά.

Με το κάρβουνο έχω ασχοληθεί την περίοδο των σπουδών μου και λίγο αργότερα. Η χρήση του υλικού αυτού είναι δύσκολη όπως και κάθε υλικού για να πετύχεις κάτι καλό.
Κυρίως σχεδιάζω με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο χρησιμοποιώντας μολύβια Faber Castell. Αγαπώ το σχέδιο και την χαρακτική. Και την ολιγόχρωμη ζωγραφική και τα παστέλ χρώματα σε σχέση με τα έντονα.
Για πολλά χρόνια είχα την ενοχή ότι δεν δουλεύω αρκετά γιατί δεν μπόρεσα να κάνω τα μεγάλα έργα με λάδι που ήθελα. Η ζωγραφική με δεδομένο το ταλέντο
θέλει 3 βασικά πράγματα:χώρο,χρόνο και χρήματα.Βασικά τα πολλά χρήματα μπορούν να σου εξασφαλίσουν και τα άλλα δύο. Όταν όμως αναγκάζεσαι τον περισσότερο χρόνο να δουλεύεις άλλη δουλειά από την τέχνη σου για να ζήσεις και ζεις σε μια χώρα σαν την Ελλάδα ή την Κύπρο που δεν στηρίζουν με κάποιο οργανωμένο τρόπο τους καλλιτέχνες και σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση των 10 τελευταίων ετών οι δυνατότητες για έναν καλλιτέχνη στον ελληνικό χώρο περιορίζονται.
Υπάρχει μια τάση μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο οι καλλιτέχνες να πρέπει να κάνουν πολύ μεγάλα έργα για να καταξιωθούν.Και υπάρχει μια πίεση από τις Σχολές Καλών Τεχνών (εμείς τουλάχιστον όταν σπουδάζαμε την είχαμε) για να κάνουμε μεγάλα έργα. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι αυτό δεν ίσχυε πάντοτε και πως επίσης πολύ σημαντικοί καλλιτέχνες έχουν φτιάξει μερικά από τα καλύτερα τους έργα σε χαρτί και σε μεγέθη όχι μεγαλύτερα των 50 εκατοστών.
Προσωπικά εμπνέομαι από τέτοιες περιπτώσεις. Μόλις πρόσφατα έχω ένα πολύ μικρό εργαστήριο 5,5 τετραγωνικών μέτρων στο μικρό στούντιο διαμέρισμα που ζω.Και πολύ θα ήθελα να μπορώ στο πόδι να φτιάχνω την τέχνη μου και να την μεταφέρω εύκολα οπουδήποτε. Αν είχα υποστηρίξει σθεναρά μια τέτοια στάση νωρίτερα θα είχα αποφύγει πολλούς μπελάδες. Είναι προτιμότερο πάντα τα μικρά έργα από το τίποτα. Και πιο εύκολα μπορεί να τα αποκτήσει κάποιος και να τα βάλει στο σπίτι του.
Πάντα προτιμούσα να δουλεύω στον χώρο που ζω. Και όχι να έχω ξεχωριστό εργαστήριο. Και αν δεν έχεις πολύ μεγάλο σπίτι τα μεγάλα έργα σαν παρουσία στον χώρο και η αποθήκευση τους κάνουν τον χώρο που ζεις μη βιώσιμο.

Έχω πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις στην Κύπρο. Τις 2 πρώτες τις πραγματοποίησα μαθητής ακόμα, μία στην γκαλερύ Ζαχαρίας στην Λεμεσό το 1986 και μία στην γκαλερύ Ώρα στην Λευκωσία το 1987.Την τρίτη και τελευταία μου έκθεση την πραγματοποίησα μετά το τέλος των σπουδών μου στην Δημοτική Βιβλοθήκη Λεμεσού το 1996.
Έχω συμμετάσχει σε λίγες ομαδικές εκθέσεις στην Κύπρο και Ελλάδα.
Η πρώτη ομαδική που συμμετείχα ήταν στην Κύπρο στο Εργαστήρι Τέχνης του Δήμου Λευκωσίας το 1985.Την έκθεση τότε εγκαινίασε ο πρωτεργάτης της σύγχρονης Κυπριακής ζωγραφικής Αδαμάντιος Διαμαντής που μου μίλησε με πολύ καλά λόγια για την δουλειά μου και μου έδωσε θάρρος να συνεχίσω.Η τελευταία έκθεση στην οποία συμμετείχα ήταν πριν 15 περίπου χρόνια το 2003 στην γκαλερύ Έμφασις στην Θεσσαλονίκη.

Λαμβάνω μέρος στην εβδομάδα Nude, γιατί τυγχάνει τελευταία να ασχολούμαι ξανά με αυτό το θέμα και είναι μια ευκαιρία να δείξω την δουλειά μου στο κοινό μετά από αρκετά χρόνια. Και θα συμμετάσχω την μια μέρα στο εργαστήριο για το ενδιαφέρον του όλου εγχειρήματος και γιατί έχω από τα φοιτητικά μου χρόνια να βρεθώ με άλλους ομαδικά και να εργαστώ με μοντέλο.
Το γυμνό ειδικά μοντέλο είναι ένας τρόπος να εξασκηθείς στο σχέδιο και την ζωγραφική. Ποτέ δεν σταμάτησα να δουλεύω εκ του φυσικού και το να δουλεύω από μοντέλο είναι ό,τι καλύτερο για μένα. Αν και προτιμώ να δουλεύω με τα αγαπημένα μου πρόσωπα και όχι με επαγγελματίες μοντέλα.
Θα είναι μια καλή ευκαιρία για μένα να δοκιμάσω να ξαναδουλέψω με κάρβουνο από το φυσικό μετά από πολλά χρόνια.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here