Γνωρίστε τη ζωγράφο και εικαστικό: Χριστιάνα Χαρίσκου

0
8262

Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τους καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν στην εβδομάδα Nude που διοργανώνει το γυναικείο περιοδικό Woman’s eye σε συνεργασία με την Myro Gallery.

Η πρώτη μας ζωγράφος είναι η ζωγράφος και εικαστικός Χαρίσκου Χριστιάνα.

1.Από που κατάγεσαι και ποια είναι η σχέση σου με τη ζωγραφική;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην πόλη της Δράμας όπου και έκανα τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της τέχνης. Η αγάπη και το ενδιαφέρον μου για την τέχνη ξεκίνησε κυρίως από τη μητέρα μου Ευγενία Χαρίσκου η οποία είναι ζωγράφος. Η παιδική μου ηλικία ήταν συνυφασμένη με τη ζωγραφική και τις εκθέσεις τέχνης μιας και η παιδική μου ηλικία έχει μνήμες από την μόνιμη γκαλερί που διατηρούσε η μητέρα μου στην πόλη της Δράμας.
Ακολούθησα τον κλάδο των Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Δράμας όπου και αρίστευσα, κατόπιν παρακολούθησα μαθήματα αρχιτεκτονικού σχεδίου στο εργαστήρι του Αθανασίου Παπιώτη στη Θεσσαλονίκη. Με κέρδισε όμως το ελεύθερο σχέδιο στα εργαστήρια της Καλών Τεχνών του Κωνσταντίνου Ξανθόπουλου. Ανήσυχο πνεύμα όπως ήμουν μαθήτευσα δίπλα στον ζωγράφο Δημήτρη Φώτου και του γλύπτη Κώστα Αργύρη το 1995 στην Αθήνα, στη συνέχεια σπούδασα το σχέδιο δίπλα σε σημαντικούς ζωγράφους όπως ο Χρήστος Μαρκίδης, ο Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης κ.α.Μεγάλη επιρροή στην πορεία μου στην τέχνη αποτέλεσε ο Δημήτρης Μυταράς και ο Κων. Λαχάς.

Πιστεύω στη Δια Βίου Μάθηση. Μέσα από την περιπλάνησή μου σχετικά με την τέχνη μου, κέντρισε το ενδιαφέρον μου το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας και από το οποίο και αποφοίτησα (με υψηλό βαθμό) μιας και το τμήμα αυτό συνδέει τη ζωγραφική με την τεχνολογία. Το να ανανεώνεις το ενδιαφέρον σου για τη γνώση αποτελεί για μένα πρόκληση. Η ζωγραφική για μένα είναι τρόπος έκφρασης και χωρίς αυτή δεν θα μπορούσα να ζήσω

.
2.Ποιο είναι το κεντρικό θέμα στη ζωγραφική σου;

Θεωρώ πως το ανθρώπινο σώμα αποτελεί την κορωνίδα στη ζωγραφική και κυρίως στην τέχνη. Γενικότερα ζωγραφίζω τα πάντα. Η ζωγραφική για μένα είναι πάθος. Οτιδήποτε αγγίζει την ψυχή μου, το εκφράζω με τα χρώματα είτε αφορά ένα αντικείμενο όπως ένας σπασμένος καθρέφτης, ένα κομμάτι ξύλου στην παραλία αλλά ακόμη και μία κοινωνική κατάσταση στην οποία θέλω να πάρω θέση το εκφράζω μέσα από το καμβά. Ιδιαίτερη βέβαια γοητεία αποτελεί για μένα το πορτρέτο και η σύνδεσή του με την προσωπικότητα του ατόμου η ζωγραφική θα έλεγα είναι η επανάστασή μου, το πάθος μου.

3. Ποιες είναι οι επιρροές που δέχθηκες ως ζωγράφος;

Από αρκετά νεαρή ηλικία πήγαινα σε εκθέσεις, μουσεία άκουγα κλασική μουσική και λάτρευα την αρχαία ελληνική τέχνη. Ωστόσο με μάγεψε ο Θεοτοκόπουλος και γοητεύτηκα από το Λ. Ντα Βίντσι.
Πολλοί καλλιτέχνες αποτέλεσαν έμπνευση για μένα. Αν υποθέσουμε πως η τέχνη αποτελείται από κρίκους μιας αλυσίδας θα παρατηρήσουμε πως η αρχαία ελληνική τέχνη συνδέεται με μαγικό τρόπο με τη σύγχρονη τέχνη απόδειξη θα έλεγα αποτελεί ο Ροντέν.
Μεγαλώνοντας έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο με τίτλο “Γράμματα του Bαν Γκογκ στον αδερφό του” παρασύρθηκα από το κίνημα των φοβιστών και των ιμπρεσιονιστών και αυτό φάνηκε στην πινελιά μου. Σημαντικοί Έλληνες ζωγράφοι για μένα ήταν ο Γύζης, ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας, ο Παρθένης, ο Εγγονόπουλος, ο Κόντογλου και ακόμα μεγαλύτερος εμπνευστής μου ο Δημήτρης Μυταράς ο οποίος ήταν και δάσκαλός μου.
Εγώ όμως βρίσκομαι στο προσωπικό μου μονοπάτι, της προσωπικής μου αναζήτησης, η ζωγραφική με οδηγεί στο να διαμορφώσω το προσωπικό μου ύφος. Ο άνθρωπος αποτελεί το κέντρο της τέχνης και ο καλλιτέχνης δεν εκφράζεται από τη δεξιοτεχνία του αλλά από τον τρόπο που μιλάει στις ψυχές των ανθρώπων.

4. Για ποιο λόγο παίρνεις μέρος στην εβδομάδα nude της gallery Myro. Τι είναι αυτό που σε ώθησε;

Παρόλο που έργα μου έχουν φιλοξενηθεί αρκετές φορές σε διάφορες gallery, ο ενθουσιασμός της συμμετοχής μου κάθε φορά σε μία έκθεση με κρατάει ζωντανή. Όταν τελειώνεις ένα έργο θέλεις να μοιραστείς τη χαρά της δημιουργίας του.
Παρακολουθώντας τα εικαστικά δρώμενα πέρασε από μπροστά μου το συγκεκριμένο project. Η αγάπη μου για το γυμνό με παρότρυνε να ακολουθήσω το ένστικτό μου και να πάρω μέρος παρόλο που δεν έχω αρκετό χρόνο να διαθέσω. Άλλωστε η ικανοποίηση ενός ζωγράφου είναι το μοίρασμα της έμπνευσής του. Η gallery Myro είναι μία καταξιωμένη γκαλερί στο χώρο της τέχνης και είναι χαρά μου να συμμετέχω σε τέτοιες δράσεις και να έρθει το έργο μου κοντά στον κόσμο.

5. Έχεις πάρει μέρος ξανά σε ομαδική έκθεση, γκαλερί /εικαστικό δρώμενο και αν ναι σε ποιο; Ατομική έκθεση έχεις κάνει ξανά;

Η παρουσία μου στο χώρο της τέχνης ξεκίνησε και έμπρακτα σε αρκετά νεαρή ηλικία αφού συμμετείχα σε έκθεση ψηφιδωτού σε ομαδική έκθεση ψηφιδωτού με το Επιμελητήριο Δράμας στο τμήμα ενηλίκων παρότι ανήλικη. Ομαδική έκθεση στο Επιμελητήριο Δράμας 1986. Συμμετοχή σε Ομαδικές εκθέσεις με το επιμελητήριο Δράμας, Ένωση κυριών Δράμας κ.α. (2000-2003). Σχεδιασμός εξωφύλλου στην βιογραφία του Αγ. Μηνά του συγγραφέα Τ . Τσελεπίδη και στην συλλογή ποιημάτων <<Tempesta boreale>> (1987-1988). Ιδιωτικά Μαθήματα ελεύθερου σχεδίου (2009-2011). Έργα μου διαθέσιμα βρίσκονται στην μόνιμη Γκαλερί <<Αιγόκερος>> καθώς επίσης και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (Αμερική), όπως και σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις(2010-2015). Συμμετοχή σε συνέδριο με παρουσίαση των έργων μου μέσα από διαδραστικά μέσα (βίντεο) στην Μυτιλήνη σχετικά με την μεταουμανιστική πολιτική (2014). http://www.ct.aegean.gr/imerides-synedria-ekdilwseis/679-6th-beyond-humanism.] (Μέλος του Διεθνούς μετα-ουμανιστικού συνεδρίου που διοργανώνεται σε διαφορετικό κράτος κάθε χρόνο). Συμμετοχή με έργα μου στην ημερίδα που διοργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τίτλο ‘Αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά (2015).
Συμμετοχή με έργα μου στην Έκθεση της Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε σχέση με το μεταναστευτικό πρόβλημα με τίτλο «Ο άνθρωπος είναι παιδί μου σαν το νερό» (2016). Ατομική έκθεση υπό την επίβλεψη της ΔΕΚΠΟΤΑ Δράμας : «Μια ματιά στο Xθες και στο Σήμερα στην αθέατη πόλη της Δράμας» (2016). Ιδιωτικά Μαθήματα ελεύθερου σχεδίου 2016. Μαθήματα ζωγραφικής σε παιδιά και διαδραστική διοργάνωση εκθέσεων (2018).

Previous articleΔιαγωνισμός Βιβλίου Ιούλιος 2018
Next articleΔιπλοσάγονο; Όχι πια!
Ευαγγελία Τζιάκα
Η Ευαγγελία Τζιάκα τελείωσε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές της στο τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας όπου και φοιτά στο τρίτο έτος. Από αγάπη για την αρθρογραφία και την κοινωνία δημιούργησε αρχικά το Πηγή Παιδείας . Ύστερα από την πολύ επιτυχημένη πορεία του Πηγή Παιδείας αποφάσισε να δημιουργήσει το Woman's eye προσπαθώντας να αναδείξει όχι μόνο την μοναδικότητα της γυναίκας αλλά και όλα εκείνα τα πολιτιστικά και επιχειρηματικά δρώμενα που συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη και στις γύρω περιοχές.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here