Μαλβίνα Κάραλη. Ένα όνομα-σύμβολο μιας γυναικείας φιγούρας, με μαύρο αγορέ μαλλί που στέκεται μπροστά στο παράθυρο της τηλεόρασης και μιλάει ακατάπαυστα “καλιαρντά”. Πασχίζεις να καταλάβεις τι λέει, να προλάβεις τις λέξεις γιατί η γλώσσα της τρέχει με την ταχύτητα του φωτός. Το ίδιο και η σκέψη. “60 σελίδες κείμενό έχω στο μυαλό μου” είπε στον Θέμο Αναστασιάδη στην τότε ΝΕΤ.

Η Μαλβίνα Κάραλη η αλλιώς Μαρία- Έλενα Σακκά είχε συνειδητοποιήσει από την αρχή ότι το μέσο της  ήταν το κείμενο της. Χρησιμοποιώντας τη γραφή της έδινε φωνή στις σκέψεις της. Σκέψεις πολλές και επί παντός επιστητού. Μπορούσε να μιλήσει για τον έρωτα, την πολιτική, τη γυναίκα και την ψυχολογία με απίστευτη ευκολία. Σλόγκαν της “Εμένα με νοιάζει” ..Και αφού ένοιαζε εκείνη έπρεπε να νοιάζει και το κοινό της.

Με μοναδικό της όπλο το κείμενό, από μεταφράστρια της Απογευματινής βρέθηκε γρήγορα να έχει  δική της μόνιμη στήλη. Θα συνεχίσει την δημοσιογραφική και αρθρογραφική της πορεία στην Ελευθεροτυπία, Φανταζιο, Γυναίκα κλπ. Λίγο αργότερα θα τη συναντήσουμε στα τηλεοπτικά πλατώ ως κεντρική παρουσιάστρια εκπομπών. Από τα “Εγκλήματα “στο “Μαλβίνα Hostess”, από το “Mea Culpa”  στο “Μαλβίνα Live” και “Μαλβίνα Rixten” Είχε τη δυνατότητά, αυτή η γυναίκα, να μεταλλάσσεται σε κάθε τηλεοπτικό κονσεπτ, με μεγάλη ευελιξία. Η μεγάλη ανησυχία της για τις πολιτικές εξελίξεις τη δεκαετία του 90, έκδηλη σε κάθε εκπομπή της και σε κάθε προσωπική της συνέντευξη.

Ποτέ δεν της ξέφευγε τίποτα. Δεν άφηνε λέξη να πέσει κάτω. Ετοιμόλογη, ετοιμοπόλεμη και οξυδερκής. Μετρούσε τα λόγια της και ζύγιζε τις κουβέντες της. Γυναίκα ασυμβίβαστη, έφευγε όποτε αυτή ήθελε. Απόδειξη πως σε καμία τηλεοπτική στέγη δεν έμεινε για παραπάνω από δύο σεζόν.

Για εκείνη η τηλεοπτική δόξα ισοδυναμούσε με τη δόξα της γδαρμενης τίγρης στο πάτωμα” (Περιοδικό “Οδός Πάνος”, Αφιέρωμα στην Μαλβινα, 2003). Δεν πίστευε ότι έκανε κάτι. Είχε πει χαρακτηριστικά στο Θέμο “Δεν ξέρω τι κάνω. Ξέρω ότι απλώς κάνω. Αν το σημειολογω σημαίνει ότι είμαι φορέας δύναμης.” Θα συνεχίσει λέγοντας   “Ζουμε στην εποχή της εικονολογίας. Στην τηλεόραση σήμερα γίνεσαι γνωστός χωρίς να υπάρχει λόγος. ”

Η γυναίκα φαινόμενο της ελληνικής τηλεόρασης φαίνεται ότι αποτελουσε την απόλυτη αντισταρ της εποχής της. Δεν την ενδιέφερε η γνώμη των άλλων. Την ενδιέφερε η γνώμη των δικών της ανθρώπων. Των ομοίων της. Συγκεκριμένα έλεγε “Παντα έκανα του κεφαλιού μου το χαβά. Μπορείς να με διώξεις αλλά όχι να με συμμορφώσεις“.

Η Μαλβινα βραβεύτηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» της Τώνιας Μαρκετάκη.

Έχει γράψει  επίσης και βιβλία όπως«Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη), «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη),  καθώς και την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλικης Βουγιουκλάκης με τον τίτλο “Γλυκό Κορίτσι”.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η στάση της απέναντι στις σχέσεις των δύο φύλων. Πιο συγκεκριμένα πίστευε ότι “η γυναίκα οφείλει να παραχωρεί στον άντρα διακαιώματα ανάλογα με αυτά που έχει κατακτήσει. Πάνω από όλους και κάτω από αυτόν που αγαπάς” .

Για τον δε άντρα έλεγε:«Ο άντρας πρέπει να έχει αντίληψη του κόσμου για να συνεχίζεις εσύ να ζεις ξέγνοιαστα. Αυτή είναι, ίσως, η πιο φεμινιστική αρχή. Κάθεσαι στο μπουντουάρ και κάνεις νύχι. Που εκείνη την ώρα τίποτε δεν θέλεις να σε διασπάσει. Ο σωστός άντρας έρχεται με τα χαρτιά από την τράπεζα και σου λέει: “Εδώ υπόγραψε“. (Γιατί ξέρει και σωστά ελληνικά, δεν τον πήραμε τυχαία)».

Η Μαλβίνα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας γυναίκας χειραφετημένης και ακομπλεξάριστης. Σεβόταν το ρόλο και τη φύση της. Ήξερε τι ήθελε και το διεκδικούσε. Μιλούσε και απαντούσε με θράσος αλλά και με ευγένεια. Γνώριζε τα όρια της και ενίοτε τα προκαλούσε. Δεν την ένοιαζε. Εκείνη ήθελε να εκφράζεται με το δικό της τρόπο. Και τα κατάφερε.Με τα καλιαρντά της. Με το κείμενο της…

Με την πάντα καυστική και διαχρονική πένα της…

Ευαγγελία Τζιακα

Πηγές:

https://el.m.wikipedia.org/wiki/Μαλβίνα_Κάραλη

Η ανατρεπτική Μαλβίνα μέσα από τα δικά της λόγια

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *